Обговорення зі здобувачами ступеня «доктор філософії» всіх років навчання дисциплін, які мають бути внесеними до каталогу вибіркових дисциплін на наступний 2021/2022 навчальний рік, що було здійснено у рамках засідання кафедри менеджменту та бізнес-адміністрування

28 січня 2021 р. відбулося чергове засідання кафедри менеджменту та бізнес-адміністрування (протокол №4), на яке було запрошено аспірантів всіх років навчання.

На засіданні були присутніми аспіранти:

четверного року навчання – Анастасія Вишневська та Яна Гавриленко;

третього року навчання – Микола Слинько, Тетяна Сахно, Ірина Барбанова, Олександр Марченко та Євгеній Шпильовий;

другого року навчання – Анна Бакалінська та Павло Мартінович;

першого року навчання – Дмитро Мироненко та Сергій Махно.

За результатами процедури вибору дисциплін на початку 2020/2021 навчального року аспірантами першого року навчання всіх спеціальностей у Черкаському державному технологічному університеті з каталогу вибіркових дисциплін, що пропонувалися для освітньо-наукового рівня (кафедра пропонувала чотири дисципліни блоку «Цикл дисциплін універсальних навичок дослідника» та чотири дисципліни блоку «Цикл дисципліни із спеціальності»), було з’ясовано, що одна дисципліна («Сталий розвиток економічних систем») з восьми пропонованих не була вибраною жодним аспірантом. Тому було прийнято рішення про її заміну. З цією метою членами групи забезпечення було проведено дослідження ринку освітніх послуг України та країн Європи (Польща, Чехія, Франція) і обрано дві дисципліни, які відповідають світовим тенденціям у сфері вищої освіти. Такими дисциплінами було обрано:

Економічна інтеграція: теорія і методологія досліджень

Мета викладання навчальної дисципліни. Формування економічного світогляду та економічного мислення на основі поглибленого вивчення закономірностей інтеграційних процесів в сучасній економіці, функціонування та розвитку наднаціональних і трансконтинентальних, регіональних і міжрегіональних, трансрегіональних і транскордонних, галузевих та міжгалузевих інтеграційних утворень.

Завдання вивчення дисципліни. Дати здобувачам системне та цілісне уявлення про: закономірності інтеграційних процесів в сучасній економіці; формування прикладних вмінь та навичок діагностування та моніторингу цих процесів.

Методологія прогнозування та моделювання в економіці

Мета викладання навчальної дисципліни. Формування у здобувачів системи знань з методології та інструментарію побудови і використання різних типів економіко-математичних моделей.

Завдання вивчення дисципліни. Дати здобувачам знання щодо основних принципів та інструментарію постановки задач економіко-математичного блоку; процедур побудови економіко-математичних моделей, що відображають різні аспекти функціонування підприємства; використання методів розв’язування та аналізу економічних проблем із метою їх практичного використання в економіці.

Обидві дисципліни почергово було презентовано аудиторії докторами економічних наук, професорами О.В. Захаровою та Л.В. Продановою, після чого кожен аспірант висказав власну думку про доцільність вибору кожної дисципліни для ефективного формування траєкторії наукових досліджень. При цьому у основу вибору було покладено власний нагромаджений за роки навчання в аспірантурі досвід, експертна думка щодо того, яких знань і навичок не вистачає під час написання дисертації.

Результати голосування – більшістю голосів було обрано дисципліну Економічна інтеграція: теорія і методологія досліджень, яку і буде внесено до каталогу вибіркових дисциплін на наступний навчальний рік.